Het Binnendiezekoor Algemene Info

Logo Binnendieze

Het Binnendiezekoor, verbonden met de Kring Vrienden van ’s-Hertogenbosch

Algemene info: www.hetbinnendiezekoor.nl                      Beschermheer: De heer Jo Timmermans

E-mail: mail@hetbinnendiezekoor.nl                                    KvK nr 77546628

Contactpersoon:  Paul de Wildt Voorzitter

E-mail : pjawildt@home.nl  0f Tel: 00-31-6-53571104

Het Binnendiezekoor Kroniek

We zijn in 2000 opgericht door schippers van de Binnendieze, die in de rustige winter-maanden een andere leuke bezigheid zochten. Nu zijn niet meer alleen vrijwilligers bij de Kring Vrienden van `s-Hertogenbosch lid van ons koor. We zijn sinds 1 februari 2020 Stichting Het Binnendiezekoor uit ’s-Hertogenbosch.

We zingen het liefst meerstemmige liederen over ’s-Hertogenbosch en de Binnendieze, maar ons repertoire is uitgebreid met andere Nederlandse en Engelse shanty’s en liederen.  Wij zijn samengesteld uit sopranen, alten, tenoren en bassen, we hebben nu 26 koorleden. Ook maken we gebruik van enkele solisten in het koor, waarbij het koor de solist ondersteund als backing.

Het Binnediezekoor staat sinds september 2022 onder leiding van dirigente-stemcoach Annet Vervoort en wordt begeleid op accordeon door Dieny de Vries en, of Bart van der Plas.

We treden regelmatig op bij speciale gelegenheden bij de Kring Vrienden van 's-Hertogenbosch, bij terugkerende evenementen in de stad zoals Maritiem, Open Monumentendag, het Winterparadijs en  in de regio o.a. op Kasteel Heeswijk en jaarlijks enkele keren voor een maatschappelijke instelling. We onderhouden relaties met diverse koren en met onze zustersteden Trier en Leuven voor uitwisselingsconcerten. Bijzondere vermelding verdient de geslaagde jubileum koorreis van het Binnendiezekoor naar Wales in november 2019 waar we deelnamen aan het gedenkwaardige Remembrance Festival in Cardiff.

Wij repeteren elke maandagmiddag van 14 tot 16 uur in de bovenzaal van De Muzerije. Na de repetitie hebben wij de goede gewoonte om onze kelen te smeren aan de bar. In de zomer  zo ongeveer van eind juni tot eind augustus  repeteren we niet. In de zomer organiseren we een uitje voor de leden en in de winter een uitje waarbij onze partners ook worden uitgenodigd.

Het bestuur bestaat uit: voorzitter-secretaris, penningmeester en een bestuurslid muziek. We treden op in de schipperskleding van de Binnendieze met donkerblauwe pantalon en zwarte schoenen.

Op zaterdag 18 april 2020 was gepland ons 20 jarig bestaan te vieren met een Driekoren Jubileumconcert in het Jeroen Bosch Art Center te ’s-Hertogenbosch. Helaas is dit door de Corona uitgesteld tot ………?!  Maar gelukkig repeteren en zingen we wel weer ....!

Welkom!

Dit is de nieuwe website van Het Binnendiezekoor uit 's-Hertogenbosch.

Nieuwe leden zijn bij ons gezellige koor van harte welkom.

Heb je belangstelling meld je dan bij ons aan, wij nodigen je dan uit om enkele

proefrepetities mee te maken.

Fijn dat je onze website hebt bezocht.

Het bestuur van het Binnendiezekoor.

E-mail: mail@hetbinnendiezekoor.nl

Tel: 00-31-6-53571104

Koren op de vlonder

Kersttour  2023
Kersttour 2023

In december 2023 hebben we een Kersttour georganiseerd.

Het was een bijzondere combinatie van St. Jan, Kerstestafette en Kerstmarkt.

Remembrance Festival Cardiff in Wales

Het tweede weekeind van november wordt jaarlijks het Remembrance Festival in Wales gehouden. In 2019 namen wij daar namens de stad 's-Hertogenbosch aan deel. Voor ons was het tevens onze jubileumreis.

Optreden bij de binnendieze

Ieder jaar treden we op 31 maart en 31 oktober op bij de opening en sluiting van het vaarseizoen bij de opstapplaats van de vaartochten over de binnendieze aan de Molenstraat in 's-Herogenbosch.